csütörtök, február 09, 2006

Zöldfűszerekkel töltött gomba tejszínes mustármártáson

Gombautálók, bocs.
Emlékeim szerint valamelyik használhatóbb magyar nyelvű szakácskönyben is van valami hasonló (talán a Vegetáriánus könyvben), de azt most nem túrtam elő megnézni. Egyébként ilyet sokszor csináltam már, mivel egy nagyon jó barátom gombát gombával, úgyhogy a gombás étel repertoár folyamatosan bővítésre szorul. Összetettebb menünél ez akár egy jó kis előétel, de egy pohár finom fehérborral nem vetem meg sima hétköznapi vacsorára sem. Mint ahogy ezt most sem tettem. Az elkészítési idő kb. 15 perc és isteni. Amíg sül a gomba, elkészül a mártás. Lehet nélküle is készíteni, de annyira jól harmonizálnak együtt az ízek, hogy igazán érdemes rászánni azt a komoly 5 percet.

Recept:

Hozzávalók (2 személyre)

8-10 közepes méretű szép friss champignon gomba
egy-egy nagy marék friss zöldfűszer (ami található otthon, nálam most: petrezselyem, tárkony, kakukkfű), felaprítva
2 szelet barna kenyér – (aprítógépben morzsává alakítva)
2 gerezd fokhagyma, reszelve
2 marék reszelt parmezán, vagy pecorino
1 tk friss reszelt citromhéj
2 nagy ek vaj (szobahőmérsékleten)
só, bors, olívaolaj

A sütőt előmelegítem 220C-ra
Először elkészítem a tölteléket: az aprítógépben morzsára őrlöm a barna kenyeret. Egy tálban összekeverem a parmezánnal, a reszelt fokhagymával, a zöldfűszerekkel, a reszelt citromhéjjal és a puha vajjal (ha a hűtőből vettem ki, fél percre alacsony teljesítményen beteszem a mikróba). A gombát letörölgetem (nem mosom!), kivájom a közepéről a szárát, hogy jó kis üreg keletkezzen benne. A kalapokat megkenem olívaolajjal, sózom, borsozom és mindegyiket púposan megtöltöm a zöldfűszeres keverékkel. Beteszem a sütőbe és 10 percig sütöm (ezalatt a gomba átsül és a töltelék is szép piros ropogós lesz)
Mialatt sül a gomba, elkészítem a mártást: Forráspontig melegítek 2 dl tejszínt, amihez egy negyed húsleveskockát, fehér borsot és 3-4 ek fehérbort tettem (én fehér portóit, vagy száraz sherry-t szoktam használni). Amikor a tejszín elkezd sűrűsödni, belekeverek 2 púpos tk magos mustárt. Ízlés szerint a nyomok hozzá egy pici citromlét és teszek hozzá egy kk-nyi cukrot. A töltött gombákat a mártáson tálalom.


Hát nem gyönyörű ez a fantasztikus gombaételfotó???

Címkék:


 

 

8 hozzászólás:

Blogger Anna szerint...

Just wanted to say hi - I found you through Nami-nami. Töltött is a really crucial concept in my 5-word Hungarian vocabulary - but I was thrilled to find that some of your entries are in English. Wonderful pics and ideas! If you are interested in distant linguistic cousins, my brother and I blog in Finnish ;)

7:37 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Hi, again!
A töltött gomba úgy tökéletes, ahogy van, megtartom.
A citromkrém nekem (és a családomnak főleg) túl citromos lett. Szemre az 1,25 dl citromlé az nálam 4 citrom leve volt, fele bőven elég lett volna. Viszont a zabaglione , mint készítési mód nagy találmány a számomra. Tkp. felfedeztem az összeeshetetlen borhabot. (Gondolom, nem én vagyok az első.Ez kb. ugyanaz, mint mikor a Bridget Jones 120. oldalánál felkiáltottam: hiszen ez a P&P!)
Szóval legközelebb citromlé helyett fehérbor.
Vagy vaníliakivonat. Vagy bármi más. Vagy éppen fele citrom.
Keep up the good work!
phzs

12:51 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

phzs,
az 1,25dl citromlé nálam pontosan két nagy citrom leve (elektromos facsaróval), úgyhogy nem csodálom hogy a 4 citrommal túl savanyú lett:)mindjárt gyorsan ki is egészítem azt a receptet, nehogy más is így járjon.Köszi, nagyon fontos az ilyen visszajelzés!!

2:17 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Én grillben szoktam sütni a gombát, és nem maradhat ki az ízesítésből a szurokfű (oregano), próbáld ki úgy is!

5:20 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Zsofikam, ez a jo kis zoldsegekkel toltott gomba lett volna esetleg aznap este, amikoris mar teljesen atadtad magad az influenza torzseknek? De kar pedig, ha tudtam volna, biztos 34,3-ra levittem volna valahogy a lazad, hogy mindenkeppen osszeussuk ezt a nagyon gusztusos kis elelmezest. R.

8:03 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

:))például.Na, legközelebb sok bepótolnivalónk van..akkor próbálok vidámabb, ámde nem kevésbé változatos esztrádműsorral szolgálni:)

10:46 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

ó, de klassz! nekem a champignon unalmas volt, de, hogy kivirágzott ezzel a töltelékkel! kösz a remek receptet! EszterM

4:38 du.  
Blogger Unknown szerint...

Csoronika

a champion és laskagombát én majorannával szeretem.

8:59 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal