kedd, június 10, 2008

Hófehér: joghurtfagylalt

Különösebb kommentár nélkül, szeretném bemutatni azt a fagylaltot, amelyre talán ég azt is ki merem jelenteni, hogy nyáron az abszolút kedvencem. Szinte soha nem fordul elő, hogy nincs a mélyhűtőmben, és valahogy mindig olyan gyorsan elfogy, hogy folyamatosan újra kell gyártani. Legfinomabb persze abban az állapotában, amikor éppen elkészült a fagyigépben (na, ilyenkor kell gyorsan eltenni). Vendégeknek gyakran tálalom desszert összeállítások részeként, pl. úgy, hogy a tetejére gyümölcs granita kerül, de bevallom, én úgy szeretem a legjobban, ha az égvilágon semmi nincs mellette, csak úgy, magában, egyszerűen, hogy csakis a joghurt érződjön. Frissítő, savanykás, édeskés, hmm.. Mondanom sem kell, minél jobb minőségű a joghurt, annál jobb a végeredmény, sűrű, krémes, görög típusú a legalkalmasabb. Néha adok hozzá vaníliát, néha nem.

Görög joghurt témában pedig két éve a következő hasznos tippek érkeztek Tőletek:

„Görög típusú joghurtot meg sima natúr joghurtból lehet csinálni, csak egy tüllel vagy laza szövésű textillel (én konyharuhával szoktam) ki kell bélelni egy szűrőt, rá valami edényre, és beleönteni a joghurtot, kicsöpög belőle a savó (azt simán meginni), ízlés szerinti sűrűséget lehet így elérni” ribizli

„2 helyen szoktam venni, egyrészt a nagyobbik Culinarisban, a Perc utcában (itt néha ugyan Törökországból származót árulnak kis vödörben, de azért görög az:-)), másrészt kimérve a Lehel-piac galériáján, a Katica tejboltban” olvasó

„Görög (török) joghurt még a kóser hentesnél a Magyar utcában a Kálvinnál. A kicsöpögtetôs módszer is jó (én kávéfilterrel szoktam), de szerintem itt fontos, hogy bio johghurtból készüljon (Match, Kaisers, bioboltok stb), mert a Danone stb. joghurtok kicsöpögés után íztelen masszává válnak” Rita

Recept
Hozzávalók (4-6 adag)
5dl jó minőségű, krémes joghurt (legjobb a görög joghurt)
1,5dl víz
8dkg cukor
csipet só
fél citrom leve
(1 vaníliarúd kikapart magjai)
A vizet és a cukrot összeforralom ( a csipet sóval), szirupot főzök belőle. Hozzáadom a citromlevet (és a vaníliát). Lehűtöm. A joghurtot botmixerrel simára keverem vele. Nagyon hidegre lehűtöm (a masszát előző este szoktam előkészíteni.) Ha nem elég hideg a massza, nem fagy meg rendesen a gépben. Fagylaltgépben szokásos módon elkészítem.


Címkék:


 

 

17 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Becsületes joghurt azóta már a Baross utcai török boltban is... A vödrös, 10%-os joghurt 600 forint.
Gyakorlatilag már csak ezt használom.

Van egy citromos süti, ami mellé joghurtot szoktunk enni, de jó lesz az ezzel a fagyival is. ;)

Zsuzsa

11:50 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Meg a Lehel piaci török boltban, de ők 850-ért adnak egy vödröcskével.

6:30 de.  
Blogger Gabojsza szerint...

Kedves névtelen! A Baross utcában pontosan hól van a török bolt (házszám?), mert vidéki lévén szeretném kipróbálni, de nem tudom, merre induljak:-) köszönöm

9:41 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Gabojsza!

Nem tudok sajnos házszámot, de Baross utcának a Kálvária tér felé eső részén van. Én tömegközelekedek, leszállok a 4-6osról, a McDonalds oldalában lévő megállóban felszállok a villamosra vagy buszra (mindegyik jó) és kettő vagy három megálló. Jobboldalon van a bolt. Volt már olyan, hogy eltévesztettem a megállót és a Kálvária téren szálltam le, akkor visszafelé kell sétálni.

Olvasni bonyolultabb, mint megtalálni. :)

Zsuzsa

11:04 de.  
Blogger Gabojsza szerint...

Zsuzsa, köszönöm! Közben megtaláltam a neten, hogy Baross u. 109.

11:13 de.  
Blogger Zsuzsi szerint...

Hú, ez nagggyon jól hangzik, de nincs fagylaltgépem. Ez kikerülhető valahogy? Zsuzsi

9:02 du.  
Blogger Millie szerint...

Remekül hangzik! Én mézzel szoktam, cukor helyett- még izgibb az íz. A Cserpes sajtműhely literes joghurtja is elég krémes, és az olyan 600 ft körül van!

10:15 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Fagylaltgépre várnék tanácsot, mert a korábbi posztokban ajánlott Cuisinart típusú, ha jól láttam, Európában nem beszerezhető... :( pedig még szép is, de még ha venék is Amerikából, ott sajna más az elektromos hálózat.
Kinek mi vált be? Különös tekintettel a szerzőre... :)

12:47 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kipróbáltuk.
Isteni. Szerintem nagyon jó gyümölcsfagylalt alap.

Majd próbálgatjuk...

10:49 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Zsuzsi, fagylatgéppel nagyon sokkal jobb lesz az állaga, mint a nélkül. De megpróbálhatod nélküle is, ebben az esetben mélyhűtőbe teszed, majd 4-5 alkalommal, kb. óránként átkevered.

Nekem egy Kenwood IM200 típusú gépem van, ez nem egy nagyon drága darab (50Eur körül volt), és évek óta szuperül működik, én nagyon meg vagyok vele elégedve.

12:33 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Görög joghurtot kimérve is lehet kapni a Perc utcai Culinaris sajtpultjában, nem csak vödörben. Legalábbis a napokban én ott vettem.

Kata

6:42 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ez annnnnyira jó!!! Fantaszrikus, mennyire egyszerű és mégis mennyire gazdag ízeket rejt :-)
Gödöllőn van egy görög bolt, én ott vettem. Az itt elhangzott árakhoz képest kicsit borsos volt (1300), úgyhogy lehet, hogy megcélzom na Lehel tért....
N.

7:38 du.  
Blogger anna szerint...

HALAL hentest KOSERnak titulalni nagyon duurva
[annyira hogy ezek utan a gorog (torok) fordulat mar emlitesre se melto]

2:26 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

csak finoman megjegyzem, hogy a kritizált passzusok mind idézett olvasói kommentek, tehát Ti írtátok:)

5:25 du.  
Blogger anna szerint...

persze, olvastam, meg se fordult a fejemben h te irnal ilyeneket

7:08 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

REmek recept.
Én viszont otthon készítem a joghurtot 2 ek. natúr Cserpes joghurtból és egy liter házi tejből (vagy 3.5 %-os Cserpes tej). Egészen biztos vagyok benne, hogy ilyen minőséget boltban nem lehet kapni. Majdhogynem tejföl sűrűségű joghurtot kapok. A következő adaghoz meg már a saját joghurtomat használhatom :)
Ildi

10:10 de.  
Blogger Unknown szerint...

Sparban is szoktak görög joghurtot árulni... :)))

11:17 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal