hétfő, szeptember 19, 2011

Soba tészta sült padlizsánnal, mangóval (Ottolenghi)

Hűha, micsoda recept!

Már régebben is lelkesen ajánlgattam Yotam Ottolenghi Plenty című zöldséges könyvét, imádom, azon ritka szakácskönyvek egyike, amelyet szívem szerint az elsőtől az utolsó oldalig végigfőznék. Az első Ottolenghi könyvet is nagyon szerettem, ezt azonban még jobban, telis tele izgalmas, inspiráló receptekkel. Itt volt a részletes ajánló, komolyan, szerintem, aki szívesen készít zöldséges ételeket (netán vega), ne habozzon, vegye meg, egy percig sem fogja bánni.

A soba tészta sült padlizsánnal és mangóval első olvasásra is nagyon összetettnek és érdekesnek tűnt. Úgy alakult a csillagok állása, hogy egyszer csak pont akadt otthon padlizsán is, mango is, soba tészta is (hajdinából készült japán tészta), így a végeredményről is meg tudtam győződni. Meggyőző!

Nem írom le a receptet, mivel többé-kevésbé szó szerint követtem, itt megtalálható az eredeti, az ő tollából, aztán jó sokan elkészítették, úgyhogy itt is el lehet olvasni, vagy itt is.

Mindössze annyit változtattam, hogy a padlizsánt nem olajban sütöttem, hanem sütőben (felkockáztam, összeforgattam olívaolajjal, 200C fokon 20 percig sütöttem), és thai bazsalikom helyett mentát használtam. Nagyon izgi, különleges saláta, amelynek különböző elemeit az öntet fogja össze, az a legjobb, azt másra is fogom használni.

+Itt pedig a Michelin-csillagos krumplis tészta, Bernáth Józsival (szupertehetséges szakács, aki jelenleg a londoni, két Michelin-csillagos Robuchon-ban dolgozik) és zseniális zenei aláfestéssel.

Címkék: , ,


 

 

2 hozzászólás:

Blogger Andy szerint...

Hű-Hű

9:10 de.  
Blogger superhappyjohi szerint...

nekem is nagy kedvenc az ottolenghi könyv ( Sajnos meg nincs meg nekem. ), meg minden amit csinalnak. Ez a recept is elbüvölö!

4:03 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal