kedd, november 27, 2012

Nekedterem.hu - házhoz jön a piac


(Spenótkrémleves csicseriborsóval és halloumi sajttal. Styling: Szigeti Zsófi, a tavaszi Szuflé magazinban volt a recept)


Először a testvéreméktől hallottam a NekedTerem dobozról, ők lelkesen mesélték, hogy amióta házhoz érkezik nekik a meglepetés zöldséges doboz, azóta sokkal többet, és sokkal kreatívabban főznek, és nagyon élvezik, hogy mindig kitalálják, mi minden készüljön az adott hét zöldségeiből. Évekkel ezelőtt még csak a külföldi oldalakon láttam ilyet, és mindig úgy gondoltam, hogy bizonyos típusú élethelyzetekben zseniális lehet, ha hetente egyszer házhoz jön a piac. Nekem kimondottan tetszik, hogy a a dobozban mindig más van, és abból főz az ember, ami éppen van. Aztán megjelent a Nekedterem.hu, és egyre több felől érkeztek felőlük jó hírek. A heti doboz 4500 Ft-ba kerül, ez az 1-3 személyes doboz, ami két személyre, vagy egy kisgyerekes családnak ideális.

Szerintem leginkább olyanoknak szuper ez a szolgáltatás, akik: rendszeresen, napi szinten főznek, nem bánják, ha más vásárol/válogat helyettük, cserébe viszont csomó időt spórolnak, és még cipelni sem kell a több kilónyi zöldség-gyümölcsöt. A héten kaptam tőlük egy dobozt kipróbálásra, kíváncsi voltam, megéri-e – minden szempontból-, és hogy szeretném-e. Az általános benyomásom: szuper. A zöldségek, gyümölcsök gyönyörűek voltak és kiváló minőségűek. Lehet, hogy ha piacon maga veszi meg az ember, akkor valamivel olcsóbban kijön ugyanez a mennyiségű áru, de a dobozhoz pontos árlista érkezik az adott heti zöldségekről, így látjuk, hogy mennyiért és mit kapunk. Semmi elszállt ár nincs benne. Én amúgy is imádom az improvizációs főzést, amikor abból kell gazdálkodni, ami van, úgyhogy ezt a részét élveztem a legjobban. A dobozt mindig szerda éjfélig kell megrendelni, és pénteken szállítják ki.


Ebből a heti dobozból 12 (!) (jellemzően 2-3 adagos)ételt főztem/fogok főzni (úgy, hogy még simán marad nyersen fogyasztható zöldség/gyümölcs is). A doboz mindig pénteken érkezik, tehát ügyes logisztikával hétvégén akár sok mindent előre is elő lehet készíteni a hétre. Az egész biztos, hogy így sokkal egészségesebben lehet étkezni, mert eleve több zöldség-gyümölcsöt fogyaszt így az ember. Nem árt persze egy jól felszerelt alapkamra (megpróbálom majd összeírni, hogy egy ilyen műfajhoz milyen különlegesebb kiegészítőket érdemes otthon tartani, illetve, hogy melyik szerintem az az egy-két könyv, amelyből nagyon gyorsan ihletet lehet meríteni)
A heti dobozban most ezek voltak (jellemzően 1/2kg): alma, citrom, csiperkegomba, kelkáposzta, fejessaláta, fekete retek, fokhagyma, kígyóuborka, körte, lilahagyma, szőlő, zöldpaprika, kápiapaprika, paradicsom, friss spenót, petrezselyem, sárgarépa, vöröshagyma

És ezekből a következő ételeket főztem/főzném/fogom főzni:

Friss spenótsaláta datolyával és kecskesajttal
Spenótkrémleves csicseriborsóval
Shakshouka –fűszeres lecsó tükörtojással
Gombás-bulguros töltött paprika
Wok-os gomba és spenót osztrigaszósszal és pirított szezámmaggal (rizstésztával)
Polenta grillezett szőlővel és pármai sonkával
Csípős-édes rizstésztasaláta pácolt feketeretekkel és sárgarépával
Leveles tészta körtével, rozmaringgal és kecskesajttal



Friss spenótsaláta datolyával és kecskesajttal
10dkg spenótot megpucoltam, megmostam, nagyon alaposan átöblítettem, megszárítottam. 15 szem datolyát kimagoztam, negyedekbe vágtam, majd egy fél, vékonyra szeletelt lilahagymával együtt 1 evőkanál fehérborecettel összekevertem, 5 percig állni hagytam. A salátát sima olívaolajos vinaigrette öntettel kevertem, majd rászórtam a datolyát, lilahagymát és kb. 5 dkg morzsolt kecskesajtot (Szimplapiac)


Shakshouka tükörtojással:
A friss kápiapaprikából és (lehámozott, kimagozott) paradicsomból lecsót főztem, amelyet tabascóval és őrölt római köménnyel ízesítettem. Amikor minden megpuhult, két kis hőálló tálba osztottam, közepébe mélyedést formáztam, beleütöttem egy-egy tojást, és 15 percig 180C fokos sütőben sütöttem. (Az ihlez az új Ottolenghi könyvből jött, de ennek számos változata van)




Leveles tészta körtével, rozmaringgal és kecskesajttal

Hosszában félbevágtam, kimagoztam, majd keresztben felszeleteltem egy nagy körtét. Két, 8x10cm-es leveles tészta téglalapra helyeztem. Meglocsoltam kevés olívaolajjal, sóztam, borsoztam. 200C fokos sütőben 25 percig sütöttem. Ekkor kecskesajtot morzsoltam rá, mézet csorgattam rá és friss rozmaringgal szórtam meg.


Csípős-édes rizstésztasaláta pácolt feketeretekkel és sárgarépával
A pácolt zöldségekhez összekevertem 0,6dl rizsecetet 4dkg cukorral, 1tk sóval és 1dl vízzel. Közepesen vastag hasábokra szeleteltem a meghámozott feketeretket, sárgarépát, és a pácba tettem. Fél órát állni hagytam (ez így 2 hétig eláll, úgyhogy érdemes egy nagyobb adagot csinálni, szuper sültekkel, vagy szendvicsekbe) 5dkg rizstésztát forró vízbe áztattam, majd leszűrtem. Az öntethez összekevertem 1 evőkanál halszószt, 1 zöldcitromot, 1 tk nádcukrot, reszelt gyömbért, friss chilit. A rizstésztára öntöttem, és összeforgattam a pácolt zöldségekkel, kígyóuborkával, mentával és korianderrel.


Az előző dobozból használtam fel még egy óriáskaralábét, amitől nem voltam elájulva, de ebben a formájában azt hiszem kihoztam belőle a maximumot:

Joghurtos-citromos karalábésaláta
A karalábéból kb. 20dkg-ot apró kockákra felvágtam. Az öntethez kikevertem 15dkg török joghurtot 1 evőkanál tahinivel, fél citrom levével és reszelt héjával, fél gerezd lereszelt fokhagymával és 3 evőkanál vízzel. Sóztam, borsoztam. Összekevertem a karalábéval, és megszórtam reszelt citromhéjjal, chilivel és fekete hagymamaggal.




 

 

3 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Engem nagyon érdekelne az alapkamra-téma!! Előre is köszönöm, ha írsz róla!:)

8:25 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

http://www.abelandcole.co.uk/

Véletlen a hasonlóság ezzel az oldallal v. ők a magyarországi "leányvállalat"?

11:22 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Mi is kipróbáltuk, egy korábbi bejegyzésedre felfigyelve. Az áruval nagyon elégedettek voltunk, és be is indult a kreatív főzés, de sajnos a szolgáltatás-komponensben egy kicsit csalódtunk: lemaradtak dolgok a dobozból, kérésünk ellenére a következő héten nem lettek jóváírva,zsémbelt a szállító, ha nem voltunk otthon fél órával a megjelölt időpont előtt... Mellékes, de zavaró körülmények (lehet, hogy ettől lesz piaci a hangulat:). Ezen a téren még fejlődniük kell egy kicsit. Hajrá!

12:03 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal