hétfő, március 24, 2014

Vaníliás-citromos tejfölkoch 1924-ből


Fotók: Milutinovits Panka /hello.garlic


Minden családban ott lapul valamelyik polcon a generációkon át öröklődő, megsárgult, foltos, szakadozott lapokból álló, többször összeragasztgatott, régi szakácskönyv. Benne nagymamáink kézírása, feljegyzései, az oldalak között egy-egy megbújó, dohos szagú kockás papír, rajta az ismerős sütemény leírása. A receptek mellé itt-ott rövid személyes kiegészítés vagy minősítés (nagyon finom). Az utolsó, üres oldalakon pár saját tipp, az enyémben gombóc és sajtos rúd.

A miénk bánffyhunyadi Hunyady Erzsébet összeállítása: "A jó házi konyha. Így kell főzni! A sütés-főzés tudományának új kódexe", amely először 1924-ben, a Singer és Wolfner Irodalmi Intézet Rt. gondozásában jelent meg. A példányom ötödik, átdolgozott kiadás, 1934-ben látott napvilágot.  


Sok régi szakácskönyv szentel hosszas oldalakat a különböző gőzölt pudingoknak, koch-oknak, ezért a régi receptek feldolgozásának sorozatában most egy ilyet választottam. Tejfölpuding címszó alatt fut, és kétszer teszteltem a receptet, mielőtt kialakult az alább leírt változata. A vanília, a rengeteg citromhéj, a mazsola és a kandírozott citrom saját adalék. Én biztos, hogy rendszeresen fogom készíteni, isteni – olyan, mint egy szuflé és egy piskóta közötti átmenet – habos, légies, pillekönnyű. Próbáljátok ki!



Vaníliás-citromos tejfölkoch 1924-ből:




 

 

3 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Nekem nem jelenik meg a recept :(

9:55 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Nekem sem!!!! Pedig annyira kíváncsi lennék rá!!!!
Judit

1:05 du.  
Blogger sirit szerint...

Megsütöttem, szuper lett! Rita

12:42 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal