hétfő, június 22, 2015

Vaníliás sült sárgabarack


Megvicceltek a mosolygós, érettnek látszó sárgabarackok a piacon. Illat, zamat van, ízben azonban bőven hagynak kívánnivalót. Itt jön a képbe az évek óta bevált, szirupos, sült sárgabarack, amely a pici cukortól (nyírfacukrot használtam), és a hőkezeléstől pazarul “beérik”, és csodás íze lesz. Nagy előnye többek között, hogy zárt dobozban pár napig simán eláll a hűtőben, érdemes belőle rögtön nagyobb mennyiséget készíteni. Fagyira (pl. erre a levendulás fehércsokifagylaltra), habokra, vaníliakrémmel, vagy túrókrémmel, mint a képen.




Utóbbihoz 25 dkg sovány, krémes túrót simára kevertem 2 evőkanál mézzel és 15 dkg török joghurttal, valamint a szupervaníliával, amit a barackhoz is használtam (és amelyet Párizs egyik legjobb fűszerszaküzletében vettem, ahol 21 különböző fajtájú és származású vanília található a “vaníliabárban”. Ez most a Réunion szigetekről származott, és ehhez a mennyiséghez mindössze egy negyedet használtam, annyira intenzív.


Sült sárgabarack (4-8 adag)

Hozzávalók:

8 szem érett, de nem túl puha sárgabarack
1,5
dl víz
5 dkg
nádcukor, vagy nyírfacukor
3 evőkanál citromlé
fél vaníliarúd

A sütőt előmelegítjük 170C-ra.
A sárgabarackokat (héjastul) elfelezzük, kimagozzuk. A cukrot és a vizet kis lábasban összeforraljuk, hozzáadjuk a vanília kikapart magját és a citromlevet. Néhány percig erős lángon főzzük, amíg kissé besűrűsödik. Egy hőálló tálba öntjük a szirupot, a sárgabarackokat vágott felükkel lefelé belehelyezzük. 10 percig sütjük. A barackokat megfordítjuk, meglocsoljuk a sziruppal és így is 10 percet sütjük. (Figyeljünk a sütési időre, a barack puhuljon meg, de tartsa meg formáját, ez az érettségi fokától is függ). Lehűtjük, szobahőmérsékleten, vagy hidegen tálaljuk fagylalat, fehércsokimousse, túróhab, müzli, stb. mellé. Hűtőben 3-4 napig eláll.

 

 

3 hozzászólás:

Anonymous Pomme Pomme szerint...

A párizsi bolt nevét-címét meg lehet tudni? Sajnos nem valószínű, hogy mostanában arra járok, de szeretem az ilyeneket felírni, ha mégis.
Köszönöm!

8:41 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

http://www.epices-roellinger.com/, életveszélyes, csak szólok!:)

8:14 du.  
Blogger orsi szerint...

nagyon tetszik, jó kis recept, barackból annyi finom dolgot lehet készíteni, és mindenhez isteni...ezért kell most sokat elraktározni, mert itt a szezonja :) Nekem ez a recept vált be amit itt találtam http://glurl.co/barackos , küldöm Nektek is, hajrá, szorgoskodjunk

9:41 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal